Moje zielone spaghetti bolognese :)

Dzis proponuje odchudzone spaghetti bolognese.

Zamiast makaronu uzylam zelonej fasolki szparagowej 🙂 Reszta domownikow oczywiscie zjadla z makaronem, przeciez nie bede ich katowac swoja dieta 🙂

Na wysokiej patelni podsmazamy na minimalnej ilosci oliwy 2 duze cebule (pokrojone w mala kostke)  i 2 duze starte na tarce marchewki, 4 duze poszatkowane zabki czosnku. Kiedy cebula sie zeszkli wsypujemy duzo przypraw, oregano, bazylie, slodka papryke troszke chili. Wrzucamy zmielone wczesniej platy z kurczaka ( Ja miele 4 na cala rodzine ). Zalewamy mieso ( jeszcze surowe ) 2 puszkami pomidorow, dodajemy stolowa lyzke koncentratu pomidorowego. Podlewamy troszke woda, przykrywamy pokrywka i dusimy  z 25min. Wsio 🙂

Rodzinie podalam oczywiscie z makaronem pelnoziarnistym, posypane parmezanem.

Ja wybralam fasolke szparagowa.

Do dania przygotowalam przepyszny dodatek, Iranski przysmak, ktory uwielbiam!!!

Ugotowany wczesniej szpinak ( odsaczony dobrze z wody ) szatkujemy, mieszamy z calym duzym jogurtem greckim, wciskamy 3 zabki czosnku, doprawiamy sola, pieprzem i uwaga ( mega wazne ), posypujemy gotowy jogurt rozdrobnionymi orzechami wloskimi!!! MASAKRA!!! COS WSPANIALEGO!!! To taka wypasiona wersja sosu czosnkowego 😀 Polecam do stekow badz innych dan miesnych.

18 thoughts on “Moje zielone spaghetti bolognese :)

  1. Wyglada bardzo apetycznie! Tez mam pytanko tak naprawde to podczs tych 90 dni jest sie na diecie a co potem? Ja rozumiem ze po 90 dniach patrzysz na jedzenie inaczej nie wpychasz wszyskiego smiecia ale ja mysle ze nie do przesady ja nie chce byc na diecie do konca mojego zycia. Czy potem moge sobie pozwolic swieta czy urodziny nie muwie ze kazdy dzien ale czas od czasu zaszalec chyba mozna?

    • Droga Marto. Na samym poczatku mojej przygody z p90x patrzylam na wymogi zywieniowe programu jak na DIETE, nie dziwie sie wiec Tobie, ze rowniez masz takie spostrzerzenie. W chwili obecnej nie nazywam tego dieta, jest to poprostu zdrowe zywienie. Polecam swoje starsze posty o diecie w kategori DIETA, tam tlumacze wszystko dokladnie. To stalo sie moim stylem zycia i nie zamierzam powracac do starych nawykow. Nie, nie jem slodkiego, ani zadnych produktow z czarnej listy. Od 6 miesiecy wypilam 3 lampki wina. Nie tesknie za niczym potrafie znalezc swoje substytuty. To jest moj wybor tak jak i kazdego, wiec od Ciebie zalezy co zrobisz po programie. Jezeli powrocisz do starych nawykow i nie bedziesz kontynuowac treningow, prawdopodobnie bardzo szybko zniszczysz to na co pracowalas. Tu chodzi o dyscypline i zrozumienie co jest dla Ciebie najlepsze.

      • Dodam, ze planuje kiedys robic sobie raz w miesiacu Grzeszna Uczte, i nie mam tu na mysli obzerania przez caly dzien a jeden mega zakazany posilek plus alko, by nie zwariowac. Jednak teraz jeszcze tego nie potrzebuje, za niczym nie tesknie, wiec odkladam to postanowienie na przyszlosc. 🙂

  2. Jak zaczynałaś p90x jakie głównie produkty węglowodanowe jadłaś w ciągu dnia i czy dużo? Od początku jadłaś tyle samo, czy zmniejszyłaś jeszcze tą ilość do dzisiaj?

      • Sniadanie jem to samo od kilku tygodni- owsianke 100g na wodzi z dodatkiem orzechow, miodu i cynamonu. Przekasaka- wafel ryzowy z serem bialym badz jogurt grecki z owocami, obiad, widzisz :), Pozniej jakis owoc, na kolacje shake proteinowy po treningu plus wafel ryzowy z szynka badz serem bialym. Czesto jem wedzona makrele badz lososia.

      • ja jem podobnie chociaz chyba wiecej owocow, czasami na sniadanie chlebek pelnoziarnisty, a czytajac diet book do insanity widze ze tam trzeba jesc wiecej.

  3. Jak zaczynałaś jakie głównie produkty węglowodanowe jadłaś w ciągu dnia i czy dużo? Od początku jadłaś tyle samo, czy zmniejszyłaś jeszcze tą ilość do dzisiaj?

  4. Nie wiem dlaczego komentarze się nie zawsze wyświetlały…
    Cześć, iwonka z tej strony 😉
    Chciałam zapytać, ile od początku ćwiczeń p90x jadłaś w ciągu dnia węglowodanów i jakie? Czy od tamtego czasu do dzisiaj zmniejszałaś ich ilość?

    • Iwonko wegle podczas tego programu stanowia duza role!!! Bez nich nie bedziesz miala sily by zmierzyc sie z treningiem. wegle, czyli: razowe makarony, brazowy ryz, kus kus, kasze, slodkie ziemniaki itp. garsc do obiadu. rano owsianka badz chleb razowy 2 kromki. Oczywiscie duzzzzzzzzoooooo warzyw w ktorych rowniez sa wegle. zapraszam do czytania w kategorii DIETA. Pozdrawiam

      • Rozumiem, tak myślałam że bez węgli to będzie ciężko, bo już jakiś czas temu mierzyłam się z Tonym;). Właśnie wychodzę z low carb i zamierzałam dopiero od września ćwiczyć, jak podciągnę stopniowo węgle, ale mam już dość samych aerobów (mam w domu rowerek i orbi) i widzę, że przed planowanym urlopem mięśnie mi flaczeją..:(

  5. wczoraj czytam przepis i mysle „super zrobie jutro:)”, dzis patrze do lodowki a tam ani cebuli ani marchewki (a raczej to co pozostalo z marchewki juz tak nie mozna nazwa), wiec mysle zaraz, zaraz w zamrazarce jest mieszanka warzywna, wiec siup na patelnie, kurak zmielony na patelnie i oprocz koncentratu odrobina sosu sojowego. Wyszlo przepyszne 🙂

  6. No świetny pomysł na fasolkę zamiast makaronu spaghetti, zrobię zamianę przy najbliższym spaghettiowym obiedzie 🙂

    Szpinak przyrządzam podobnie tyle że bez tych orzechów, świetny pomysł , dzięki 🙂

  7. nie wiem czy poprzeedni koentarz sie zamiescil do twojej odpowiedzi;/ ja jem podobnie, tyko chyba wiecej owocow i czasami na sniadanie chlebek pelnoziarnisty, a czytajac diet book do insanity widze ze tam trzeba jesc wiecej, w p90x zreszta podobnie, ale w insanity pisza ze trzeba jeszcze zwiekszac ilosci.

Skomentuj

