Bardzo drazliwy temat- Dieta

Yo Yo Yo……:)

Ostatnio dostalam kilka komentarzy dotyczacej mojej diety. Niektore z Was uwazaja, ze jem za malo. Hmmm… pamietajcie, ze zdjecie nie pokazuje rzeczywistej wielkosci tych dan. Np. moje shaki to prawie litrowe bestie!! No po takiej ilosci ledwo oddycham… 🙂  Porcja obiadowa jest rowniez dosc spora. Dostalam rowniez pytanie dlaczego w mojej diecie jest tak malo nabialu. Uwazam, ze mleko krowie bardziej szkodzi niz pomaga, jest to temat rzeka wiec nie bede sie rozpisywac. (Polecam poczytac pacjent_nalogi3.html badz obejrzec   

Pisalam juz nie raz, ze od kiedy ograniczylam spozycie nabialu moich dzieci, dziewczyny o wiele rzadziej choruja. Podaje im jedynie jogurt grecki z dodatkiem owocow badz lyzeczki dzemu. Ograniczylam rowniez spozywanie miesa. Im wiecej dowiaduje sie na temat substancji, ktore sa wstrzykiwane w mieso badz antybiotyki, ktorymi faszeruje sie kurczaki jakos ochota na nie mi maleje.  Juz widze rozwscieczone ” babcie” krzyczace WREDNA EGOISTYCZNA MATKA! EXPERYMENTUJACA NA SWOICH DZIECIACH!!! CO WAPNIEM? CO Z BIALKIEM? GDZIE ZELAZO?!!! Powiem Wam, ze Nasza Planeta ma tyle dobrodziejstw do zaoferowania o ktorych ludzie „miesozerni” nawet nie maja pojecia. Bo przeciez jedzac mieso po co maja dowiadywac sie z jakiego innego zrodla mozna dostarczyc sobie bialko badz wapn.

Obecnie bialko czerpie z ryb, fasoli, spiruliny (Lekarz-medycyny-o-Spirulinie,2,ID321218789,n )oraz z odzywki bialkowej. Wapn dostarczam dzieciom w postaci nasion Chia ( index.php?option=com_content&view=article&id=192&Itemid=223 ), ktore maja go prawie 10 razy wiecej niz mleko! Staram sie rowniez uwazac na cukier, ktory dodawany jest praktycznie do wszystkiego! Czytajcie etykiety zdziwicie sie, ze cukier mozna znalezc w produktach ktorych nigdy nie polaczylybyscie z cukrem. Najtrudniej ograniczyc mi cukier w diecie corek. Staram sie by jadly zdrowo jednak nie chce zabraniac im jesc tego co naprawde lubia. Zrobilam ostatnio experyment chcialam mniej wiecej obliczyc ile spozywaja cukru dziennie nie wliczajac slodyczy. W jednej tylko 30g porcji platkow Cherios znajduje sie 15g cukru!!! to az 3 lyzki stolowe!!! Pamietajmy, ze mleko rowniez ma dodatek cukru w 100ml jest go prawie 5g, czyli lyzka stolowa!! Tylko na sniadanie zaserwowalam Emi 4 lyzki stolowe cukru!!  Cukier jest rowniez w chlebie, ktory robie do szkoly, jest w kazdym Kubusiu, ktory wypija, JEST WSZEDZIE!!! I dziwic sie, ze nasze dzieci choruja tak czesto!! Sa faszerowane jak kaczki tym dziadostwem. Dziennie tego cukru moze nazbierac sie do 1kg!!!!! Ogolnie na sama mysl mam drgawki! I co tu zrobic? Z cukrem jest najwiekszy problem. Staram sie wybierc mniejsze zlo. Do domu kupuje herbatniki, gorzka czekolade od czasu do czasu zelki. Za kazdym razem kiedy daje im zelka czuje sie winna bo wiem, ze sa naszprycowane aspartamem (aspartam-e951-odstaw-juz-dzis). Staram  piec raz w tygodniu wtedy wiem z czego dana babeczka czy ciasto zostalo zrobione.

Wiem, ze ten post moze sie Wam nie spodobac. Ja nikomu nic nie narzucam. To kazdego idywidualna sprawa. Podziwiam i zazdroszcze wiedzy wszystkim weganom!! Wiem, ze kiedys chcialabym przejsc na weganizm, nie jestem na to jeszcze gotowa, za bardzo kocham jesc i celebrowac jedzenie by wyrzec sie ryb, owocow morza i dobrej nogi z kuraka od czasu do czasu 😀

OKI DOKI….koncze ten post bo tak smutno jakos sie zrobilo 🙂 Dla mnie temat diety jest naprawde bardzo delikatnym tematem. Za  kazdym razem chce mi sie beczec, ze nadeszly czasy kiedy dla pieniedzy czlowiek potrafi truc drugiego czlowieka zeby tylko sie wzbogacic.

23 thoughts on “Bardzo drazliwy temat- Dieta

  1. och Ty wrodna matko!! 🙂 Tak serio to mysle ze to bardzo zdrowe podejscie . Az sama zaczne zwracac uwage na sklad bo nie na wszystko patrzylam. Zazwyczaj wierzylam tym wielkim napisom swicacym po oczach z przodu kartonika!

  2. ewel kochana nie moge sie na razie odzwyczaic od kawy i nadal pije 4 dziennie czyli razem 6 lyzeczek , wiesz probowalam ograniczyc do 3 kaw ale jestem bardzo nerwowa i nie chce mi sie nawet cwiczyc, wiem tez ze kawa nie jest dobra ale tak bardzo cierpie kiedy ja ograniczam a co ty bys zrobila na moim miejscu bo jesli kawa wplywa na trening to po co cwiczyc bo moze lepiej cwiczyc kiedy sie ja odstawi albo cwiczyc i na razie nie stresowac sie jej ograniczaniem bo jak sie robi wiele rzeczy na raz to tez nie dobrze

    • Miałam ten sam problem z kawą 🙂 Nie wyobrażałam sobie dnia bez porządnej, parzonej kawy x 4
      Ja od jakiegoś roku piję kawę „zbożową” ( 30 % kawy naturalnej , 70 % cykorii) z odrobiną mleka bez cukru. Tak się do niej przyzwyczaiłam, że inna po prostu mi „nie wchodzi” . Nadal piję 4 dziennie ale to pewnie mniejsze zło 🙂

    • hej, ja sie wtrace (chociaz nie moj blog:D) – ja kawe odstawialam stopniowo, jako nalogowy kofeinowiec – kiedys pilam (do niedawna!) 4, a nawet wiecej filizanek kawy (+ 2 napoje energetyczne etc). Czesto z mlekiem i cukrem. Teraz pije max 1, a chce w ogole od tego odejsc. Metoda? Cwiczenia (dodawaly energii bardziej niz kawa) i kwestia sily woli 🙂 ale tez jestem ciekawa, jak inni sobie z tym radza 🙂

      • Kochana Julcio, widze, ze ta kawa bardzo Cie meczy. Wydaje mi sie, ze bardziej psychicznie jej pozadasz niz fizycznie wiesz? Moze malymi kroczkami zacznij oszukiwac swoja podswiadomosc zastepujac jedna kawe sypana, rozpuszczalna kiedy zamienisz juz wszystkie 4 na rozpuszczalna, zacznij zamieniac jedna na zbozowa az znowu dojdziesz do 4, Czy to ma sens co napisalam? Mam nadzieje, ze rozumiesz o co mi chodzi:) Julcia pamietaj, ze cwiczysz tylko 10 min dziennie wiec nie odczuwasz az takiego kopa endorfin i energii po treningu jak wiekszosc z nas. Moze dorzuc sobie jeszcze jeden trening dziennie?

  3. Ewel, jeśli jesteś zainteresowana tematem polecam książki „not on the label”, „eat your heart out” oraz „eating animals”. nie jestem wegetarianką, ani weganką, ale pracuję nad dietą. te książki bardzo mi pomogły.

  4. Kurcze a czy gdzies jest powiedziane ze dieta musi byc idealna w 100%? Ile glow tyle opinii. Mi sie wydaje ze sluchasz swojego organizmu i wiesz czego mu potrzeba. Wiec nie wiem po co te uwagi na temat diety skierowane pod Twoim adresem You are the bes dla mniet!!

  5. A moim zdaniem jestes bardzo dobra mama, ze nie dajesz rzadzic stereotypom w swoim domu. Ja kiedys bylam aupair i bardzo podobalo mi sie, jak hostka nauczyla swoje dzieci – bedac glodne nie siegaly po batona albo kanapke jako przekaske, ale braly np ogorka, pomidora – u nas raczej w wiekszosci domow nie do pomyslenia. Dzieciaki mialy baaaardzo ograniczona ilosc slodyczy, w domu nie bylo bialego chleba – oh, jaka zla mama, nie szprycowala dzieci drozdzami, cukrem, czekolada! ;))) jesli ja sie kiedys „dorobie” dzieci, tez nie pozwole ich karmic w przyjety u nas (niestety) „zdrowy” sposob (schaboszczak i sterta ziemniakow ;> ). Niestety ciezka sprawa jest wlasnie z babciami itp. osobami 😦

  6. tak ewel masz racje meczy mnie to swinstwo bardziej psychicznie niz fizycznie ale dziekuje za wsparcie , powiedzialas ze mam zastapic kawe sypana rozpuszczalna ale EWEL ja wlasnie pije rozpuszczalne czy to oznacza ze sa one mniej mocne

  7. Julka32
    Ja piję kawę ( 30% naturalnej 70 % cykorii) o nazwie Cafea – ok 15 zł duża puszka, jest jeszcze Ricore ale jest droższa i mi osobiście nie bardzo smakuje. Spróbuj może Ci podejdzie. 🙂

  8. Ja tez wyeliminowałam mleko i czuję się o niebo lepiej. Jeszcze niedawno zachodziłam w głowę co mi szkodzi. Wzdęcia bóle brzucha, problemy z przemianą. Odstawiłam mleko i zmiana była natychmiast. Bardzo fajny blog . Myślę,że będę tu częstym gościem.

  9. hej wszystkim którzy szukają alternatywnych źródeł wapnia polecam mój artykuł na ten temat. Bo choć nasiona Chia są bogatym źródłem tego minerału w diecie dieci byłam bym ostrożna ponieważ mają działanie antykolagujące i obniżają ciśnienie, a poza tym nie jesteśmy ich w stanie tak dużo jeść:) Ja wolę dzieciom dodawać melasę z karobu rano do śniadania np do kawy zbożowej ( Chia – ok 650mg Ca/100g, melasa z karobu 3150mg Ca/100g) a w sumie w okresie jesienno-zimowym źródłem tego minerału mogą być jarmuż, brokuł, kapusty, ciecierzyca czy fasolka adzuki i całe mnóstwo innych produktów.

    http://dziecisawazne.pl/o-wapniu-co-wzmacnia-kosci-inaczej-niz-w-telewizji/

  10. Mam identyczne zdanie na temat diety i mleka. Moj synek bardzo lubi mleko ale kiedy przeczytalam troche o mleku i odstawilam mu nie kaszle juz tak bardzo jak kiedys. Mleko podobno obzluza pluca! Nie probowalam jeszcze nasion CHia bo tak naprawde od niedawna zaczelam sie interesowac jedzeniem i zdrowym odzywianiem.Nie za bardzo wiem z czym te nasiona jesc.
    Bardzo fajny artykol.

Skomentuj

