POMOCY!!!! Pryszcze atakuja…. OCM Oil Cleansing Method

Od kilku miesiecy mam problem z cera😦 Moja twarz wysypana jest  zaskornikami, pryszczami tak wielkimi i bolacymi, ze kazdy dotyk spawia mi bol.  Ogolnie nigdy nie przejmowalam sie pryszczami, ktore wyskakiwaly od czasu do czasu, jednak teraz doszlo do sytuacji, ze znajomi pytaja sie co sie ze mna dzieje. Wygladam jak jeden chodzacy zaskornik… ksywa pasuje bo za skore zajsc potrafie..hehe

 

Sprawa w sumie dziwna, gdyz odzywiam sie zdrowo a nawet bardzo, pije duze ilosci wody, cwicze. Wszystko to powinno pozytywnie wplywac na wyglad mojej skory i tak na poczatku mojej przygody z P90X bylo. Co wiec spowodowalo ten nagly atak prycholi? Myslalam, myslalam az w koncu doszlo do mnie, ze to wina hormonow, bo czego innego?

Zmiana kondycji skory zaczela sie pojawiac po usunieciu implantu antykoncepcyjnego. Zrobilam research w necie by potwierdzic moja diagnoze. Mialam racje. Po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej organizm oczyszcza sie powodujac pogorszenie stanu skory.

Przez okres kilku miesiecy probowalam  pozbyc sie pryszczy na tysiace sposobow od mikrodermabrazji, kwasow, drogich kremow po kosmetyki lecznicze i nic…..Nagle wpadla mi do glowy mysl, ze jezeli producenci zywnosci robia takie perfidne waly na zywnosci co dopiero dzieje sie w przemysle kosmetycznym? Postanowilam wiec zrezygnowac z wszystkich dotychczasowych kosmetykow na rzecz dobrodziejstw Matki Natury🙂

Ale od czego zaczac? Jak zwykle zgooglowalam swoj problem🙂 Dokopalam sie do The Oil Cleansing Method ( OCM ) demakijaz olejami.

(Pozwole sobie wkleic dokladne informacje z fajnego bloga http://www.redcocarde.pl)

OCM. Jej działanie opiera się na rozpuszczalności olejów poprzez inne oleje. Najprościej rzecz ujmując – jest to dużo dokładniejsza od wody (w połączeniu z kosmetykami przeznaczonymi do mycia twarzy) metoda oczyszczania skóry, w której jednocześnie nie stosuje się chemicznych dodatków. Reguluje ona pracę gruczołów łojowych, hamując nadmierne wydzielanie się sebum i zapobiegając uciążliwemu błyszczeniu się twarzy.

Przy regularnym stosowaniu tej metody twarz staje się gładka. Osoby mające problemy z rozszerzonymi porami i zaskórnikami zauważą znaczną poprawę kondycji swojej skóry. Koloryt stopniowo się wyrówna, a przede wszystkim znacznie zmniejszy się uporczywe wydzielanie sebum.

Naważniejszy jest tutaj olej rycynowy. Odowiada on bowiem za głębokie oczyszczanie naszej buzi. Nie należy go stosować samodzielnie, a wyłącznie w towarzystwie tak zwanego oleju bazowego, gdyż olej może drastycznie wysuszyć skórę. Dlatego należy go mieszać z oliwą z oliwek, olejem z pestek winogron, olejem z pestek z dyni, olejem z pestek malin, słodkich migdałów, jojoba czy nawet oliwką dla dzieci

Każdy typ cery potrzebuje innych proporcji mieszania tych składników:

  • cera sucha – 10% olejku rycynowego i 90 % olejku bazowego
  • cera normalna – 20% olejku rycynowego oraz 80 % olejku bazowego
  • cera tlusta – 30 % olejku rycynowego plus 70% olejku bazowego

Z pewnością w trakcie stosowania sami znajdziecie idealną dla was mieszankę olejów, dlatego proponuję początkowo przygotowywać niewielkie jej ilości. Wygodnie jest też trzymać mieszankę w buteleczce z pompką, aby ograniczyć dotykanie przedmiotów tłustymi rękoma. Do mycia twarzy potrzebny będzie nam jeszcze niewielki ręcznik lub ściereczka musinowa czy też z mikrofibry.

Pierwsze i najważniejsze jest to, że mieszankę nakładamy na nieoczyszczoną twarz, nawet gdy mamy na niej pełen makijaż. Oleje nie powinny wchodzić w reakcje z detergentami. Nalewamy trochę przygotowanej mieszanki na dłonie i rozprowadzamy na twarzy. Przez około 2 minuty wmasowujemy oleje w skórę, wykonując przy tym delikatny masaż. Moczymy ręcznik w ciepłej wodzie, wyciskamy i nakładamy na twarz. Czekamy, aż ręczniczek ostygnie i ścieramy z twarzy brud. Czynność powtarzamy jeszcze 2-3 razy. Na koniec twarz opłukujemy zimną wodą, aby zwężyć pory.

Tak wiec podejmuje sie eksperymentu. Juz od kilku dni zmywam makijaz sama oliwa z oliwek. Szczerze powiem, ze jestem zadowolona, nic nie piecze, drapie, swedzi. Maskara schodzi idealnie nawet lepiej niz za pomoca zwyklego mleczka.

Zamiast kremu uzywac bede olejku arganowego p117,kosmetyczny-olej-arganowy-100-ml-argan.html o ktorym naczytalam sie samych wspanialosci.

Jestem bardzo ciekawa eksperymentu za miesiac zdam relacje czy NATURKA pomogla🙂

 

Znalazlam przesympatyczna dziewczyne, ktora fachowo wszystko tlumaczy🙂

32 thoughts on “POMOCY!!!! Pryszcze atakuja…. OCM Oil Cleansing Method

  1. Stosuję tą metodę od jesieni do początku wiosny. Jednak latem moja skóra nie przepada za tą metodą. Nie każdy polubi się z ta metodą bo każda skóra preferuje co innego, a zatem nie jest to metoda cud! Są osoby, u których ta metoda oczyszczania twarzy nabałaganiła tak, że musiały pójść do dermatologa. Jak dla mnie jest świetna i każdy niech wypróbuje ale radzę też obserwować stan swojej skóry po niej.
    Pozdrawiam:*

  2. Mnie się wydaję, że te wypryski na twojej twarzy spowodowane są oczyszczaniem się organizmu z toksyn. Zdrowe odżywianie, sport – toksyny tego nie lubią, więc ‚wolą zwiewać’ i uciekają przez skórę powodując wulkany, meteoryty i inne obiekty niezidentykowane:)

  3. Ewelinko, ja od kiedy jestem w UK mam problem z tradzikiem i mam wiele wiecej niz TY na fotce.
    OCM…probowałam- niestety przyniosło to jeszcze WIECEJ pryszczy😦

    A tak jeszcze pomyslalam ze moze jesli pijesz białko to jego wina ?

  4. he hej i jo i jo i jo i jo no jestem na sygnale. Ewliku gdybym tylko przeczytała o Twoim problemie mogłabym pomyśleć dzieje się coś złego ale gdy ujrzałam zdjęcie pomyślałam cholera panikujesz!!!. Parę drobnych wyprysków to nic takiego. Nawet ich nie widać. Ale dobrze jest reagować w odpowiednim czasie. Uważam, iż Magda ma rację. Ostatnimi czasy zmieniłaś z deczka;) swój tryb życia. Usunęłaś także co nieco ze swojego ciała i to wszystko ma ogromny wpływ na stan skóry. Dawniej czytałam, że największe katusze trądzikowe przechodzą kobiety nawet w wieku 40 lat,….ehhh…. Proponowałabym Ci zakupienie suplementu który będzie zawierał laktoferynę. Laktoferyna jest białkiem mlecznym znanym ze swoich właściwości przeciwwirusowych, przeciwbakteryjnych, przeciwgrzybicznych oraz przeciwzapalnych. Hamuje ona bowiem rozwój bakterii odpowiedzialnych za powstawanie trądziku. Jeżeli coś się dzieje w organizmie to właśnie ona idzie walczyć na pierwszy ogień. Laktoferyna produkowana jest głównie przez komórki nabłonka wyścielającego gruczoły wydzielnicze. Możemy ją spotkać w mleku karmiącej matki, w , w pocie, łzach, ślinie w nasieniu, w wydzielinie pochwy. Jej duże ilości znajdują się zwłaszcza w tzw. colostrum, czyli siarze ssaków. Suplementy diety jej z zawartością stymulują jej wydzielanie w naszym organizmie. W Polsce jest cała masa suplementów przeciwtrądzikowych z zawartością laktoferyny. Osobiście polecam GLAMUREN firmy VivaDerm kosztuje ok 30 zł , Laktocer tej samej firmy, inne środki to Bactocaps firmy Finclub, Visaxinum, Nivellum. Glamuren ma dosyć ciekawy skład bo oprócz laktoferyny ma jeszcze wiele innych dobrodziejstw walczących z wulkanami:), i niezapowiadajkami;) znacznie poprawiając wygląd i kondycję skóry. http://www.proderm.pl/pl/informacje/kosmeceutyki-sklep/suplementy-diety/glamuren
    Używałam go i mogę zagwarantować. Naturalny krzem z pędów bambusa wpływa fantastycznie na elastyczność skóry:)). Obecnie łykam visaxinum też działa:))) ale nie ma zdaje się krzemu. A zewnętrznie proponuję acnomel – ADULT ACNE MEDICATION niedrogie i skuteczne tylko nie jestem pewna czy znajdziesz u siebie. Buziaki i trzymaj się. Tulam :o)

  5. Robaku TY MOJ!!! Boze jak to dobrze prowadzic takiego bloga bo mozna poznac tylu fajnych, madrych znajacych sie na rzeczy ludzi! Dziekuje Kochanie na maxa. Jutro bede grzebac w necie czy moge cos takiego dostac z polskiej internetowej apteki, sprobuje, bo juz naprawde mam dosc tych prycholi. Jak bylam nastolatka w dupie mialam stan swojej cery, palilam paczke fajek dziennie, imprezowalam, jadlam smieci a cera byla gladziutka jak pupcia niemowlaka teraz kiedy czlowiek dba o siebie prosze co dostaje w zamian😀

  6. Ewel ja tez mialam problemy z tradzikiem na twarzy ,normalnie zalamka 33latka z syfami jak nastolatka ;(robilam wszystkie badania na hormony itd itp,dopiero moj gin powiedzial ze to od spirali (mirena) bo wydziela za duzo chormon testosteronu meskiego i jedynym wyjsciem bedzie wyjecie jej🙂

  7. o tradziku sie nie wypowiem bo nie mam – odpukac z nim problemów – ale ten olejek arganowy (dokladnie ten sam) uzywam z przerwami od kilku tygodni na noc zamiast kremu i jest niesamowity. Powodzenia w walce !

  8. Witam, masz problem z cera od odzywek! to sama CHEMIA! I PEWNO ZA DUZO BIALKA CHEMICZNEGO PLUS ZWIERZECEGO, polecam wiecej bialka pochodzenia roslinnego….gratuluje Twej sylwetki, choc moj maz by mnie zostawil jakbym miala takie muly. sory ale wg mnie Twoja mega muskularna sylwetka, jest strasznie niekobieca, lekka rzezba ok, ale wygladasz jak MINI PUDZIAN:) sorki:)

    • Dziekuje z porade. Staram sie ograniczac odzywke bialkowa. Biore Spiruline, ktora nie zakwasza organizmu. Co do opinii wygladu heheh rozumiem kazdy ma swoje spostrzezenie piekna, szanuje to:) Jak sie tak nie napinam calkiem niezla ze mnie laska..hehe

  9. Jak się napinasz, to też pięknie wyglądasz… ale gusta są różne, jednak Pudziana nie przypominasz ;p
    A jeśli chodzi o cerę, to bez przesady – nie jest tak źle, ale może to uczulenie na coś, czego wcześniej nie jadłaś? Od usunięcia implantu minęło już sporo czasu.

    • Dziekuje Adus:* no wlasnie, juz sporo czasu nie mam implantu, albo odzywka bialkowa, ( ale ja pije juz bardzo dlugo, wczesniej nie mialam pryszczy ), miesa jem bardzo malo, w sumie jestem na warzywach rybach, spirulinie i owocach, rano tylko owsianka, pije duzo wody, wsio, nic nadzwyczajnego.

  10. Ewel,czy ty masz wkladke IUD?jezeli tak to poczytaj sobie o „iud copper toxicity” czyli zatrucie miedzia. moze to powodowac miedzy innymi problemy ze skora. ja akurat nie mialam z tym problemu ale wypadla mi chyba polowa wlosow, wiec po roku musialam zrezygnowac z tej
    metody. nie dotyczy to kazdego kto ma iud, ale warto wiedziec.pozdrawiam!

      • czesc,o testach mi niestety nie wiadomo a i lekarze jakos niechetnie o tym mowia.na sobie tego nie wyprobowalam, ale wiem, ze niektore kobitki przyjmuja cynk (podwyzszony poziom miedzi „wyplukuje „cynk z organizmu, a ten odpowiada m.in za wyglad skory).moze poczekaj jeszcze troche i jak juz wyeliminujesz wszystko co sie da a problem nadal bedzie, to bedziesz wiedziala, ze to wkladka.wiem…przerypane

  11. A ja Ci polecę coś bardzo prostego. Jestem facetem. Jestem tutaj bo trafiłem z youtuba od Ciebie i mam dużo do zrzucenia.
    Kiedy pojem niezdrowo (pizza, piwo) na drugi dzień od razu całe czoło w wulkanach i…

    … czarne mydło (savon noir) radzi sobie z tym od razu. Wieczorem myję, rano nie ma śladu.

    Na allegro jest tego od groma. Z tego co pamiętam to składa się ono z oliwy z oliwek i czegoś tam jeszcze. Dla mnie rewelacja. Żadne garniery i inne kosmetyki nie pomagały.
    Naprawdę polecam.

  12. próbowałam Twojej metody, ale niestety u mnie się nie sprawdziła, pryszcze miałam ciągle zaognione. Zastanawiam się nad jakimiś tabletkami, wiecie, może jak zadziałam od środka to mi znikną. Najbardziej jestem przekonana do pogromcapryszczy.pl czy ktoś stosował? może polecić?

  13. w sumie nie wyglądasz źle, jak nakładasz makijaż to pewnie w ogóle nic nie widać. U mnie jest znacznie gorzej i jak na razie jestem na etapie szukania czegoś odpowiedniego dla mnie, olejków próbowałam, ale szczerze to stosując tylko na noc na dużo się nie zdały…:/ zastanawiam się nad tabletkami nonacne, na wielu forach je polecają, znalazłam je na acnegone.pl , myślicie, że mi pomogą?

Skomentuj

