„Jestem Soba”

(…)

Na calym swiecie nia ma drugiej takiej samej osoby (…). dlatego tez wszystko, co ode mnie pochodzi jest calkowicie moje, poniewaz to ja dokonuje wyborow.

 Wszystko co mnie dotyczy, nalezy do mnie: moje cialo, wlaczajac w to wszystkie uczynki: moj umysl oraz wszystkie moje mysli i przekonania: moje oczy z wszelkimi obrazami, ktore spostrzegaja: moje uczucia, jakiekolwiek by byly: zlosc, radosc, flustracja, milosc, rozczarowanie, podniecenie: moje usta i wszystkie slowa, ktore wypowiadaja: uprzejme, mile czy szorstkie, poprawne i niepoprawne: moj glos, donosny lub lagodny: i wszystkie moje czyny w stosunku do innych i do mnie samej. Do mnie naleza moje fantazje, marzenia, nadzieje i leki.

Do mnie naleza moje triumfy i sukcesy, moje porazki i bledy. Poniewaz to wszystko nalezy do mnie, jestem w stanie doglebnie poznac siebie. A dzieki temu – darzyc siebie miloscia i zywic przyjazne uczucia w stosunku do kazdej swojej czesci.

Moge sprawic, aby wysilek calej mojej osoby mial na celu moje dobro. Istnieja takie aspekty mojej osobowosci, ktore sa dla mnie zagadkowe i nieznane. Ale dopoki darze siebie mioscia, moge z odwaga i nadzieja probowac wyjasnic to, czego nie rozumiem, i poszukiwac sposobow lepszego poznania siebie samej (…)

Kiedy spogladam w przeszlosc na to, jak wygladalam i brzmialam, co robilam i mowilam, czulam i myslalam, moge uwazac, ze niektore elementy nie pasuja do calosci. Moge je odrzucic i stworzyc w ich miejsce nowe.

Jestem w stanie patrzec, sluchac, czuc, myslec, mowic i dzialac. Mam narzedzia niezbedne, aby przetrwac, aby nawiazac kontakty z innymi, aby byc tworcza, wprowadzac sens i lad w swiecie wsrod ludzi i rzeczy, ktore sa na zewnatrz mnie.

Naleze do siebie i dlatego tez moge soba kierowac.

Jestem soba i jestem w porzadku (…).

fragment z ksiazki Wirginii Satir „Rodzina.Tu powstaje czlowiek”

Kiedys czytajac ten fragment badz cytat powiedzialabym, ze to brednie: CO? Kochac Siebie? Przeciez to czysty egoizm!

Przeciez to innych trzeba kochac, im pomagac, wspierac, jak moglabym marnowac milosc na Siebie sama? Jednak teraz wiem, ze brak milosci wlasnej bylo powodem moich niepowodzen, moich stanow depresyjnych, moich kompleksow, niskej samooceny.

Prawda jest, ze dopiero podczas swojej przemiany poznalam Siebie, zrozumialam jak wazny jest pozytywny dialog z Sama soba! Zazwyczaj w myslach ponizalam sie, szukalam coraz to nowych kompleksow ktorymi moglabym sie katowac. To powodowalo moj smutek, niezadowolenie ktore pokazywalam swiatu. Odbijalo sie to na moich dzieciach, mezu. Meczace poczucie winy powodowalo, ze szukalam pocieszenia w jedzeniu, ktore zastepowalo mi przyjaciela.

Kiedy dotarlo do mnie jak jestem silna psychicznie i fizycznie, kiedy  udawalo mi sie przebrnac przez kazdy dzien treninu, zasypywalam sie komplementami, owacjami, klepalam sie w myslach po plecach mowiac: Ewel jestes wielka! Dalas rade! Masz jaja…heheh! Z kazdym tygodniem stawalam sie coraz szczesliwsza, z mojej buzi nie schodzil usmiech, chociaz problemy byly te same🙂

Budzac sie mowilam do siebie, ze dzis dam z siebie wszystko! DZIS nie myslac o JUTRZE. TO DZIS BEDE ZAJEBISTA, TO DZIS WYCISNE Z SIEBIE SIODME POTY, TO DZIS POSTARAM SIE BYC LEPSZYM CZLOWIEKIEM!!

I tak malymi kroczkami ZAKOCHALAM SIE W SOBIE, w swoich malych, wielkich dokonaniach.

Pamietaj, ze jezeli nie pokochasz Siebie o wiele trudniej bedzie Ci dojsc do celu. Zacznij zauwazac w Sobie pozytywy. Nie krytykuj sie bo to zle wplynie na Twoja motywacje, a wtedy BUMMM przerwa w treningu, jakies podjadanie, Wyrzuty sumienia, I dolina.

Dziekuj sobie za kazda przecwiczona godzine. Po treningu stan przed lustrem, usmiechnij sie do siebie i poogladaj swoje cialo. Zaakceptuj swoje odbicie. Ponapinaj sie……….odrazu humor ci sie poprawi🙂

 

 

9 thoughts on “„Jestem Soba”

  1. Hello Ewel! Skończyłam P90X Classic!!!!😀 Ale się cieszę! Jestem z siebie bardzo dumna! Teraz troszkę się poopierniczam, z miesiąc powalczę z Ewcią Chodakowską a potem albo lean albo … Insanity!😀 Może wyślę foty jak mi odwagi starczy.😛 Buziole Kochana. To Ty jesteś moją motywacją! :*

      • heheh na poczatku z ledwoscia robilam 2…heheh a podciagaj sie z krzeslem, rob modyfikacje jak pokazuja na dvd. Za kilka tyg bedziesz coraz silniejsza wiec mie sie czasami nie zniechecaj!!! Bring it🙂

    • KASIU GRATULACJE!!!! Jestesm dumna z Ciebie! Powiedz, czy jestes zadowolona z rezultatow? mam nadzieje, ze tak!! Prosze podziel sie z nami, bedziesz kolejna nasza motywacja i inspiracja :* Powinnas sie pochwalic wyslij mi na email

      • Dzieki za rady. Co do zniechecania to raczej w odwrotnym kierunku idzie:)
        Apeluje tez do Kasi.PODZIEL SIE Z NAMI ZDJECIAMI!!!!

  2. Hej Ewel, dziewczyny…
    Kończę 2 miesiąc P90X i od kilku dni zaczynają boleć mnie stawy kolanowe.
    Podczas ćwiczeń normalnie słyszę jak „strzelają”. Może macie jakieś rozwiązanie?
    Dodam, że nigdy nie miałam problemu ze stawami,
    no chyba że ze starości🙂

  3. Ewelina! Twój dzisiejszy wpis jest dla mnie jak znak z nieba. Przypieczętowałaś to co planowałam od dawna. Dziękuje Ci z całych sił, a za 3 miesiące wyściskam Cię na amen. Ponieważ jestem leniwcem postarałam się zmotywować jeszcze bardziej i chcę krok po kroku opisywać moje wrażenia na blogu. Nie ma to być taki również informacyjny blog jak u Ciebie więc mam nadzieję, że nie pogniewasz się, że umieściłam link do Twojego bloga. To kopalnia wiedzy, na prawdę ciężko o tak konkretne informacje w języku polskim. Jeżeli choć jedna osoba przez przypadek trafiająca na moje wypociny, kliknie w link do Twojego niesamowitego bloga i postanowi zmienić swoje życie to będzie mega sukces.
    Dziękuję Ci i pozdrawiam!

    Ps; wiem, że nie masz czasu ale oferta książki wciąż aktualna🙂 odezwij się na maila, myślę, że warto!

Skomentuj

