Let’s go Bananas Babe

Jak zapewne zauwazyliscie  jem duzo bananow 🙂 Wiekszosc ludzi dbajacych o linie, dziwi sie i krzyczy z przerazeniem ” Przeciez Banany tucza!!” , „Dlaczego az tyle babanow?”, „Tyle potasu? To nie jest zdrowe!”

Kiedys Na Facebooku wstawilam zdjecie z moim 10 bananowym Shakiem,wywolalam niezle zdziwienie posrod Was. Dlaczego ludzie nie reaguja takim samym zdziwieniem na wiadomosc o zjedzeniu zestawu Big Maca ktory ma okolo 1400kalorii + uwienczenie go wypiciem shaka ktory dorzuca do puli kolejne 200-400kalorii, dajac okolo 2000kalorii. Kaloria, kalorii nie rowna!! Wiekszosc kalorii spozyta w Mc’u pochodzi z tluszczu, ktory nie zostanie strawiony, przyczyni sie natomiast do poszerzenia naszych gabarytow. Cukier, fruktoza, glukoza to dzieki niemu nasze cialo funkcjonuje, kazda komorka w naszym ciele jest zasilana, napedzana dzieki glukozie. Weglowodany sa paliwem dla naszego ciala. Spozycie duzej ilosci weglowodanow ( ktore po spozyciu jak kazdy wie zmieniaja sie w cukier ) wcale nie powoduje przybierania na wadze. Tycie pojawia sie wtedy kiedy przy spozyciu weglowodanow spozywa sie tluszcze, ktore utrudniaja trawienie weglowodanow powodujac wieksze odkladanie tkanki tluszczowej. Dlatego czesto podkreslam, ze osoby, ktore wiedza, ze nie zrezygnuja z miesa i przetworow miesnych, nabialu i produktow o wysokim poziomie tluszczu nie powinny experymentowac i wprowadzac duzych ilosci owocow badz takich ilosci wegli jakie ja spozywam poniewaz moga narobic sobie biedy!!! Podkreslam, ze na fanpagu oraz tym blogu dziele sie z Wami swoim stylem zycia, zdajac sobie sprawe z tego, ze dla wiekszosci jest raczej bardziej kontrowersyjny. Nikogo na sile do niczego nie namawiam. Wiekszosc z Was z ktorymi mam kontakt moze potwierdzic, ze jezeli chodzi o porady zwiazane z dieta staram sie dostosowac do kazdego z osobna nie narzucajac swojej filozofji na sile. Oczywiscie jezeli ktos sie znajdzie, kto ma ochote sprobowac odzywiac sie jak ja ( TO STYL ZYCIA NIE TYMCZASOWA DIETA) bede jak najbardziej szczeliwa i skora do pomocy. Dwa lata temu kiedy zaczynalam treningi odzywialam sie jak owczesne zasady fitnesu nakazuja, czyli duzzzzzzzo bialka ( oczywiscie zwierzecego) odzywek bialkowych, wegle ale jedynie ryz i warzywa na parze o owocach zapominajac bo przeciez zamieniaja sie w tluszcz!!! ( Taaaa jasne ) Rezultaty nie moge powiedziec, byly swietne ( mozecie zobaczyc na zdjeciu u gory ) jednak robilam to uwazajac na kazdy kes, ograniczajac spozycie kalorii. Spozywajac takie ilosci bialka zakwasilam swoj organizm, bol w okolicach watroby po spozywaniu odzywki byl nie do wytrzymania. Przez spozywanie niewystarczajacej ilosci weglowodanow ( czyli nie dostarczaniu cukru ) bylam slabsza, mialam wieksze zachcianki, bylam poddenerwowana bez powodu. Teraz nie mam napadow, na slodkie, w sumie nie mam zadnych zachcianek. Na sniadanie i lunch spozywam ogolnie owoce, w duzych ilosciach. Obiado-kolacja to gotowany posilek weganski z mala ilosca tluszczu i soli. Niestety zyjemy w czasach gdzie propaganda mowi nam co jest dla nas dobre, zdrowe, co powinnismy a czego nie. Wmawia sie ludziom, ze mieso jest dobrym zrodlem bialka, zelaza, ze mleko ma duzo wapnia tylko dlatego by krecic kabze, my dzieki temu mozemy chorowac i nabijac kabze tym ktorzy nas „lecza”. Kochani, jezeli interesuje Was prawdziwe zdrowe odzywianie kazdemu polecam przeczytanie tych ksiazek; ” the china study”, „Whole”- dr. Campbella, „80/10/10 Diet”-dr. Grahama. Zapoznajcie sie z dr.Macdouglle, ktory rowniez uwaza, ze dieta wysoka w spozycie weglowodanow przy wyeliminowaniu produktow zwierzecech jest najzdrowsza dieta dla czlowieka. Kilikajcie, googlujcie i sami ocencie co o tym myslicie. Tymczasem ja dalej nawiedzac Was bede swoimi bananowymi wariacjami A tak na marginesie moj rekord to 22 banany w ciagu dnia 🙂

Czy wiesz, ze banany;

– pomagaja przezwyciezyc depresje dzieki wysokiemu poziomowi tryptofanu, ktory jest przeksztalcony w serotonine, ktora odpowiada za nasz dobry nastroj

– zjedzone przed treningiem dodadza potrzebnej energii i utrzymaja prawidlowy poziom cukry we krwi

– chronia miesnie przed bolesnymi skurczami

– przeciwdzialaja utracie wapnia podczas oddawania moczu

– wzmacniaja system nerwowy i pomagaja w produkcji bialych krwinek, wszystko ze wzgedu na wysoki poziom witaminy B6

– pomagaja w pozbyciu anemii przez wysoki poziom zelaza

– bogate w potas i mala ilosc soli obnizaja cisnienie krwi, chronia przed atakiem serca i udarem mozgu

– ulatwiaja trawienie, usuwaja metale ciezkie i toksyny z organizmu

mozna by bylo tak pisac i pisac………….az zanudzilabym Was na smierc 🙂  Czyz nie brzmi to wspaniale? Az chyba skocze po jednego do kuchni 🙂 Trzeba pamietac, ze wszystkie te wlasciwosci tycza sie tylko i wylacznie dojrzalych bananow!

Wiecej bananow ode mnie je tylko ona, przekochana i szalona Freelee, the Banana Girl

Odzywiam sie w taki sam sposob i nie wyobrazam sobie powrocic do starych nawykow.

image

image

image

68286_522450871143457_1305609664_n

1003315_542544792479477_827510616_n

11 thoughts on “Let’s go Bananas Babe

  1. Też uwielbiam bananowe koktajle 🙂
    Ale przestrzegam wszystkich, że tłuszcze też trzeba jeść, bo na własnym przykładzie doświadczyłam, że brak tego w diecie może być szkodliwy – nieużywana żółć zalega w woreczku żółciowym, gęstnieje i tworzą się kamienie.
    Pozdrawiam!

    • żółć uwalnia się w ogóle do trawienia, dlatego wazne jest, żeby jesc kilka x dziennie, zeby nie zalegała i zeby kamienie sie nie krystalizowały

      • Oczywiście masz rację, na myśli mam zdrowe tłuszcze roślinne, a nie boczek 😉 Niestety w moim przypadku orzechy odpadają, ponieważ za bardzo mnie obciążają, ale awokado już jest ok, no i oliwa z oliwek czy olej lniany.

  2. Cześć Ewel !
    Wspaniale jest czytać o takich ilościach bananów które zjadasz … juz dwa lata byłam wegetarianem, ale potem pani doktor tak na mnie nakrzyczała, ze niebede zdrowa itp. (pytała sie mnie czy jem jakieś nasiona no ja ze tak słonecznicy a ona : czy jestem kura czy jakimś prakiem ? Nie, prawda? To po co to jes ? i rózne takie) ze ze wszystkiego zrezygnowałam i jadłam znowu co było w domu i … NIC sie niezmieniło pozatym ze mi jest jeszcze gorzej … do pory niz 😀 zobaczyłam znowu Ciebie Freeele i banany w przecenie 😀 zrobiłam wielkie zakupy bananów i jest mi z nimi fajnie !
    Mama mówi ze powracam znów do dzieciństwa kiedy to po odstawieniu od piersi mamy całe dwa lata niejadłam niczego innego niz bananowe smoothie… Doteraz wspomina jak na nia ludzie dziwnie patrzyli jak wyciagała taki dziwne brazowe az czarne coś w butelce i dawała mi to pić a ja wygladałam jak w siódmym niebie – no nic innego niejadłam to dlatego musiała zabierać banany i na długie podróze 😀 😀 Biedna mama musiała czesto nowe butelki kupować 🙂 bo nieszło tego banana wymyć … no a teraz 😀 znowu jem banany banan w całości banan na kawałki banan mielony 😀 Tata śmieje sie ze zamieniam sie w goryle 😀 A pyta czy mni sie nieznudzi ? Oczywiście ze nie jak na razie tak mi fajnie

    P.S. Jestem z czech mam nadzieje ze da sie zrozumieć mój text…

    A mam pytanie odnośnie twoich lekarzy, wiedza o sposobu którym sie odzywiasz ? BO niewyobrazam sobie przyznać sie do tego przed moja lekarka kdyz nakrzyczała na mnie juz tylko z powodu niejedzenia miesa … :/

    Zycze powodzienia ! Dzieki ze wróciłaś do bloga

    • Czesc Kochanie:)
      hehehe milo bylo czytac twoja wiadomosc, usmialam sie troche Ty Gorylku 🙂
      Kochanie, powiem CI tak, niestety lekarze w dzisiejszych czasach ucza sie jak leczyc choroby lekami, nie maja zajec z odzywiania, jak jedzeniem mozna uleczac „niby” niewyleczalne choroby. Oczywiscie nie mozna brac wwysztskich lekarzy pod jedna kreske, chwala Bogu, ze istnieja. Ja mam takie szczescie, ze moj lekarz szanuje moj wybor i nie komentuje tego, ostatnio nawet wyslal mnie na badanie by sprawdzic moj poziom witminy b12.
      Powinnas sama zaczas sie doksztalcac w tym kierunku duzo czytajac, wtedy nabierzesz pewnosci siebie w swoich przekonaniach i wtedy za kazdym razem bedziesz potrafila odpowiedziec na atak.
      Pozdrawiam
      Ps. Bardzo sie ciesze, ze dalej tu zagladasz 🙂

  3. Popieram weganizm. Znam wiele osób, które żywią się tak od lat i czują się wspaniale (wyglądają bardzo młodo). Sama próbowałam takie stylu żywienia, ale coś robię nie tak, bo za każdym razem (miałam trzy podejścia) źle się czułam. Niestety, ale nie mam wsparcia w rodzinie (bez mięsa? zwariowałaś?) i w lekarzach (ale Pani chce mieć dzieci?) i w domu (Boże, jakie to drogie).
    Nie poddaję się jednak. Obserwuję swoje ciało i staram się podchodzić do tego swobodniej.

  4. kiedyś obejrzałam Twój filmik(rok temu) aby dowiedzieć się czegos o programie p90x, dziś znowu natrafiłam na Ciebie ale tym razem na bloga i nie mogę uwierzyć że jesteś weganką! Patrzę na Ciebie i wiem że jesteś kolejnym dowodem na to że ta dieta jest najzdrowsza! Bo wyglądasz świetnie! 🙂
    rok temu dopadło mnie zapalenie całego organizmu tzn w całym ciele pałeczki ropne nie wiadomo skąd, przez które bolały mnie stawy(chodziłam o kulach bo nie mogłam z bólu) do tego doszło zapalenie rozcięgna podeszwowego, co dwa tyg gorączki, lekarze potrafili tylko silne leki wypisywać i już miało dojść do wstrzykiwania sterydów ! pomogła mi dietetyczka u której co prawda wykupowałam drogie suplementy i pewnie o to jej bardziej chodziło ale na szczęście wyleczyła mnie i mogłam normalnie chodzić, później odstawiłam chemię i sama dowiadywałam się z różnych źródeł co jest dla nas najzdrowsze.
    Pół roku mija odkąd nie jem mięsa(mleka od krowy od roku nie ruszam)i po przeczytaniu książki „the china study” staram się wykluczyć wszystkie produkty odzwierzęce, jaja czasem zdarzy mi się użyć np w wypiekach, ale najgorzej jest mi miód odstawić, co myślisz o miodzie??
    z tego co obserwuję to coraz większa grupa ludzi zaczyna zauważać zdrowotne aspekty diety bez mięsa i ważny fakt że JESTEŚMY ROŚLINOŻERCAMI ! 🙂
    Bardzo fajnie to ujęłaś w tekście.
    dopiero zaczynam ”buszować” po twoim blogu i mam nadzieję że znajdzie się też tu coś o jedzeniu, jesteś na instagram? lub masz jakąś stronę na którą wrzucasz codziennie jakieś zdj np jedzenia które sobie przyrządzasz lub porady, cokolwiek 😉 z chęcią się dowiem jak wygląda twój codzienny jadłospis 🙂 będę częstym gościem na blogu
    pozdrawiam!!

    • Karkaa bardzo dziekuje Ci za komentarz. Ciesze sie, ze po takich przezyciach w koncu czujesz sie lepiej. Nie slyszalam jeszcze by ktos nie skorzystal z dobrodziejstw przejscia na veganizm. Kochanie mozesz znalezc mnie na Instagramie, szukaj Ewelinaghodsi. Jestem rowniez na FB jako Poland Power, zapraszam. Pozdrawiam Serdecznie

  5. Ja unikam bananów i cytrusów, jak tylko mogę. Jem warzywa i owoce przede wszystkim sezonowe, bo tak jest najzdrowiej 🙂 Zwłaszcza, że banany, które przybywają do Polski to banany… pastewne. Te banany, które jemy, w ciepłych krajach są paszą dla zwierząt. A prawdziwe banany sprzedawane są na targach w Meksyku, Ekwadorze i nie mają pięknej, wybarwionej skórki… tak jak np. pomarańcze zresztą 🙂 Poza tym nadmiar chemikaliów, który znajduje się w owocu już na początku mnie odrzuca. Jeśli zagłębisz się w temat, okazuje się, że dużo ludzi, którzy pracują na plantacjach bananów czy pomarańczy umiera od toksycznych chemikaliów, w których wybarwia się skórki owoców i opala palnikiem z benzyną dla lepszej trwałości. Ponadto banany „dla nas” Europejczyków dojrzewają owinięte w folię bez pośredniego dostępu do słońca, wody i wiatru, zrywane są zielone, moczone i wybarwiane, żeby mimo niedojrzałości owocu, skórka wygląda ładnie i żeby nie zdążyły dojrzeć i zepsuć się w transporcie. Do tego dochodzi komora azotowa bodajże, żeby owe banany „zaimpregnować” przed podróżą, żeby np wilgoć i pleśń w kontenerach się na nie nie rzuciła. To samo tyczy się pomarańczy i niestety wielu cytrusów i produktów, które ściągamy z daleka. Dlatego im bliżej i bardziej sezonowo, tym zdrowiej. A potas czy witaminę C znajdziemy w naszych rodzimych roślinach jadalnych bez problemu 🙂

    pozdrawiam

  6. Hihi, też uwielbiam banany! I bananów u nas w domu nigdy nie brakuje, synek też je uwielbia (9 miesiecy) wiec jemy je razem 🙂

Skomentuj

